diff --git a/docs/maps.en.md b/docs/maps.en.md
index 951db795efd922539908a630929fe89521239524..b5c03ececed579375f69adb6eac28a1dcc5be55e 100644
--- a/docs/maps.en.md
+++ b/docs/maps.en.md
@@ -18,6 +18,7 @@ This tutorial is "work in progess", hence its worth checking it from time to tim
 * 2020-12-16: We moved to world@ postbox, if you wrote us an email today and got not answer, please try again. :)
 * 2020-12-16: New URL scheme, test instance now at: https://test.visit.at.wa-test.rc3.cccv.de/_/global/<your_map_url_here> (adapt your CORS headers if needed!)
 * 2020-12-17: Audio: removed external URLs. **IMPORTANT:** If you want to include streams please contact us!
+* 2020-12-20: Starter kit added.
 
 ## Known Bugs
 Following bugs are known and worked on:
@@ -25,6 +26,7 @@ Following bugs are known and worked on:
 * exitUrl in combination wir multiple exits to the same map leads to confusion in starting points.
   exitSceneUrl works instead, but ist deprecated.
 * Loading a tileset twice (with the same name) results in interesting rendering bugs (e.g. missing tiles in WorkAdventure)
+* Tilesets with dimensions above 4096px may cause problems in some browsers.
 
 ## Limitations
 Instances wont scale indefinetly, please keep that in mind while building maps. From our experience the limit is somewhere around 200 players. Maps for 2k players wont make any sense. Please dont try to build lecture halls. There's no sense in idling in the game while watching talks.
@@ -35,6 +37,11 @@ We hence recomend using a number of smaller maps rather than a single big one.
 
 External links will be sent through a dereferrer.
 
+## Template
+## Starter-Kit
+We provide a [starter kit](https://git.cccv.de/rc3/world-map-starterkit) in case you don't know how/where to start with your map.
+Just clone the repository and get your assembly started.
+
 ## Tiles / Sprites
 The maps consist of so-called tiles or sprites. There appears to be a historical difference between these 2 terms, however we do use them interchangeably. For the rC3 map 32x32 tiles are recomended, as different tile sizes may lead to problems. Tiles may have transparent parts and should be stored in the png format.
 
diff --git a/docs/maps.md b/docs/maps.md
index f5b9808b9161501ec141b8835bc616b64a070c44..5a4e427c00b0e54ddad4a1423ce5c751ddf7b7e0 100644
--- a/docs/maps.md
+++ b/docs/maps.md
@@ -21,6 +21,7 @@ Dieses Tutorial ist ein work in progress und wird immer mal wieder erweitert, es
 * 2020-12-16: Das world@ Postfach ist umgezogen, falls ihr heute eine Mail geschrieben, aber noch keine Antwort erhalten habt, schreibt bitte einfach nochmal. :)
 * 2020-12-16: Neues URL Schema, Testinstanz nun unter: https://test.visit.at.wa-test.rc3.cccv.de/_/global/<your_map_url_here> (passt ggf eure CORS Header an!)
 * 2020-12-17: Audio: Externe URLs werden nicht mehr unterstüzt. **WICHTIG:** Falls ihr Streams einbinden wollt, müsst ihr uns kontaktieren!
+* 2020-12-20: Vorlage ergänzt.
 
 ## Known Bugs
 Folgende Bugs sind aktuell bekannt, wir versuchen bereits, Lösungen dafür zu finden:
@@ -29,6 +30,7 @@ Folgende Bugs sind aktuell bekannt, wir versuchen bereits, Lösungen dafür zu f
 * exitUrl führt bei mehreren Exits von einer Karte zur anderen teils zu falschen Startpunkten
     * exitSceneUrl tut stattdesssen, obwohl angeblich deprecated
 * das gleiche Tileset (mit dem gleichen Namen) mehrfach einbetten führt zu Darstellungsfehlern in WorkAdventure
+* Tilesets > 4096px Kantenlänge scheinen in manchen Browsern Probleme zu machen.
 
 ## Limitierungen
 Instanzen skalieren nicht unendlich, bitte denkt beim Karten erstellen daran. Unsere Erfahrung zeigt, dass das Limit irgendwo bei 200 Nutzer:innen liegt. Karten für 2k Spieler:innen ergeben also keinen Sinn. Bitte versucht nicht, Vortragssäle nachzubauen. Es ergibt schlichtweg keinen Sinn, im Spiel zu idlen und währenddessen Talks zu schauen.
@@ -39,6 +41,9 @@ Wir raten eher zu mehreren kleineren Karten anstelle einer riesigen.
 
 Ausgehenden Links wird ein Dereferrer vorgeschaltet.
 
+## Starter-Kit
+Falls ihr nicht wisst wo/wie ihr anfangen sollt haben wir inzwischen auch eine [Starter-Kit](https://git.cccv.de/rc3/world-map-starterkit) für euch die ihr einfach forken könnt.
+
 ## Tiles / Sprites
 Grundlegend bestehen die Karten aus sogenannten Tiles oder Sprites. Historisch gibt es wohl Unterschiede zwischen den Begriffen, wir werden sie hier aber synonym verwenden. Für die rC3.world werden Tiles in der Größe 32x32 empfohlen, Tiles in anderen Größen können zu Problemen führen. Tiles können Transparenz beinhalten und liegen im png-Format vor.