diff --git a/docs/maps.en.md b/docs/maps.en.md index 7350c7a9836ba45772d0c7a4b95974164324bcd7..542ae5a2661acbb6613d64d8d056da5fc6e321b4 100644 --- a/docs/maps.en.md +++ b/docs/maps.en.md @@ -151,6 +151,9 @@ Maps need to be saved as json files, tilesets should be embedded prior to this.  +### Licenses +If you use CC-BY tiles or pictures or want to use your own license, you can add a file named "_COPYRIGHT_". This file has to be on the same level as your map file. + ## How will it be linked into the the rC3 world? To be able to contribute maps to the world, you need to [register an assembly](https://signup.c3assemblies.de/) and contact [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) naming your assembly name. @@ -168,12 +171,15 @@ Please ensure that the right folder structure is used when saving your maps: A example map might look like this: ``` +. ├── bla -│ └── keks.json +│ ├── COPYRIGHT +│ └── keks.json ├── blubb.json +├── COPYRIGHT ├── foo -│ ├── bar.json -│ └── tileset2.png +│ ├── bar.json +│ └── tileset2.png ├── main.json └── tileset.png ``` diff --git a/docs/maps.md b/docs/maps.md index 73afa5bedd0922908906d1570f942a2a6a9ac18e..26c0f485791d800a69712955a2998b92f1632b01 100644 --- a/docs/maps.md +++ b/docs/maps.md @@ -158,6 +158,9 @@ Unendliche Karten müsst ihr vor dem Speichern in endliche umwandeln, hierzu ein  +### Lizenzen +Sofern ihr CC-BY Tiles / Bilder verwendet oder eure eigene Lizenz verwenden wollt, könnt ihr dies in der Datei "_COPYRIGHT_" tun. Die Datei muss auf der selben Verzeichnisebene wie eure Karte liegen. + ## Wie kommts später in die world? Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein [Assembly anmelden](https://signup.c3assemblies.de/) und euch anschließend kurz unter Angabe eures Assemblynamens unter [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) melden. @@ -178,8 +181,10 @@ Hier ein Beispiel wie ein Verzeichnis mit Karten exemplarisch aussehen könnte: ``` . ├── bla +│ ├── COPYRIGHT │ └── keks.json ├── blubb.json +├── COPYRIGHT ├── foo │ ├── bar.json │ └── tileset2.png