diff --git a/docs/map-best-practices.en.md b/docs/map-best-practices.en.md
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@@ -18,19 +18,33 @@ itself). Please keep them in mind while designing your assemblies.
 - place active elements far enough apart that it's easy to walk between them,
   especially if your map connects several other maps
 
+## Recommended Map Layout
+- it's best to create just a single tile with the property `collides` set to 
+  `true`, and only use it in a single layer "collisions"
+- you can use group layer to collect similar layers (e.g. all layers defining
+  entries or exits, all layers opening websites, etc.). This leaves your map's
+  behaviour unchanged, but makes working with (potentially large) maps with the
+  Tiled editor much easier
+
 ## Accessability
 - avoid animations or design them to be unobtrusive
 - take care to have sufficient contrast (especially between e.g. walls/floor)
 - mark areas playing sounds/music or opening jitsis (e.g. with a sign); don't
   place them directly on the entrypoint where people might run into them by
   mistake
-- place jitsis so that people can walk around them
+- interactive elements and especially video conferences should be placed and
+  designed to be clearly recognisable even before walking in; also be sure to
+  leave sufficient space around them if people want to just walk past them
+- jitsis and websites should only open after pressing the spacebar (i.e. set
+  `jitsiTrigger` / `openWebsiteTrigger` where appropriate)
 - include silent areas (a layer with property `silent` set to `true`)
 - mark thin passages as silent areas, or widen them so people can walk past each
   other without initiating a chat bubble
-- please think of direction when adding portals between maps — walking straight
-  through an exit and then continuing on should not immideately lead to another
-  exit. If in doubt, just include a few tiles distance between the two.
+- please consider directions when adding links between maps — walking straight
+  through an exit, then continuing straight onwards should not immideately lead
+  into another exit (if in doubt, just leave a few tiles' distance); turning
+  around immediately behind an exit and walking back in the opposite direction
+  should lead back to the previous map (in short, "doors should behave like doors")
 - if applicable, include content warnings 
 - warnings in front of long labyrinths or epileptic animations should be signs
   next to the exit that leads to the corresponding map, or next to an early exit
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@@ -22,19 +22,33 @@ sie beim gestalten eurer Assemblies im Hinterkopf.
   Map einem Hindernisrennen gleicht (insbesondere, wenn die Map eine 
   Verbindungsfunktion hat)
 
+## Empfehlungen für eure Kartenstruktur
+- Erstellt am besten ein einziges Tile mit der Eigenschaft `collides` auf `true`,
+  das nur in einem einzigen Layer "collisions" verwendet wird
+- Benutzt Group Layer um mehrere Layer mit ähnlichen Funktionen (e.g. alle
+  exit/start Layer, alle Webseiten, etc.) zusammenzufassen; dies hat keinen 
+  Einfluss auf das Verhalten eurer Karte, macht das arbeiten mit (insbesondere
+  großen) Maps in Tiled etwas übersichtlicher
+
 ## Accessibility:
 - Animationen vermeiden oder unaufdringlich gestalten
 - achtet auf ausreichend Kontrast (besonders zwischen e.g. Wänden/Boden)
 - Musikeinspielung und Jitsis in der Map kennzeichnen (etwa durch ein Schild),
   und nicht direkt an den Eingang platzieren, sodass man nicht versehentlich
   darin landet
-- Jitsis so platzieren, dass man sie umgehen kann
+- Interaktive Elemente und insbesondere Videokonferenzen sollten so platziert
+  und gestaltet werden, dass man sie klar als solche erkennen und ggf. umgehen
+  kann
+- Jitsis und Webseiten sollten sich erst nach drücken der Leertaste öffnen
+  (i.e. setzt `jitsiTrigger` / `openWebsiteTrigger`)
 - Ruhezonen vorsehen (ein Layer mit `silent` auf `true`)
 - schmale Durchgänge als Ruhezone einstellen oder breit genug zum Ausweichen
 - bei Übergängen zwischen Karten möglichst die Laufrichtung berücksichtigen —
   läuft man geradeaus durch einen Übergang und dann weiter, sollte man nicht
-  direkt wieder in einem Ausgang landen. Im Zweifel baut einfach ein paar Kacheln
-  Abstand dazwischen ein
+  direkt wieder in einem Ausgang landen (lasst im Zweifel einfach ein paar Kacheln
+  Abstand dazwischen); dreht man direkt nach dem Ausgang um und läuft in die
+  entgegengesetzte Richtung, sollte man wieder auf der vorherigen Map landen
+  (kurzgesatz einfach "Türen sollten sich wie Türen verhalten")
 - Gegebenenfalls Content Warnings einblenden
 - Warnung vor z.B. langatmigen Labyrinthen oder epileptischen Animationen 
   als Schild nebem dem Exit zur entsprechenden Karte, oder early exit direkt