diff --git a/docs/maps.en.md b/docs/maps.en.md
index a992916053529762eeefc0fbf2faa7e498c24681..803377962c288907b5161dd2ecffc4309a6ad516 100644
--- a/docs/maps.en.md
+++ b/docs/maps.en.md
@@ -60,8 +60,25 @@ Please store your maps in a git repo of your choice and and notify us in our bac
 We will pull the maps from your git repo on a regular basis. Players need to reload their page to see the newest version (no live-reload).
 
 ### Entrypoint / Lobby / Exit
-We create central Entrymaps to join the world and lead to the different assembly maps. Please drop us an email via [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) naming your assemblyname, that we can reserve an exitpoint to your assembly. Besides that we would ask you to reserve a spot for an exit back to the lobby maps on your map. Tiles and the address for the jump will be provided by us via mail.
+We create central Entrymaps to join the world and lead to the different assembly maps.
+[Here](exitUrls.en.md) is a list with all known exitUrls so far.
+Please drop us an email via [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) naming your assemblyname, that we can reserve an exitpoint to your assembly if your not on our list.
 
+#### World Exit
+We recommend the following tile for your exit(s) back to the lobby map for a more consistent user experience.
+
+![](https://tiles.rc3.world/structures/worldExit.png)
+
+You individual exitUrls are listed [here](exitUrls.en.md)
+
+#### Crossy-Assembly links
+There will be placeholders which get automatically replaced by the right url. Example for a placeholder: `{<SLUG>/map.json#YourStartLayer}`. **< and > are important and need to stay in the placeholder!**
+
+You can find _your slug_ in the Maschinenraum under Organisational Data -> Basic Data -> "Slug".
+
+If you want to link to the foobar assembly for example and the foobar assemblys slug is `foobar`, the value for the exit layer would be `{<foobar>/main.json}`.
+
+Attention: This does **not** work for the test instance.
 
 # Map design
 ## Tiles
@@ -131,26 +148,6 @@ Similar to the start layer you can define exits. You create a layer, put a tile
 ![](img/cp_exiturl.png)
 
 
-#### World Exit
-We recommend the following tile for your exit(s) back to the lobby map for a more consistent user experience.
-
-![](https://tiles.rc3.world/structures/worldExit.png)
-
-You individual exitUrls are listed [here](exitUrls.en.md)
-
-
-There will probably placeholders for links to other assemblies. Once there are news we will add them here. [TODO]
-
-#### Crossy-Assembly links
-There will be placeholders which get automatically replaced by the right url. Example for a placeholder: `{<SLUG>/map.json#YourStartLayer}`. **< and > are important and need to stay in the placeholder!**
-
-You can find _your slug_ in the Maschinenraum under Organisational Data -> Basic Data -> "Slug".
-
-If you want to link to the foobar assembly for example and the foobar assemblys slug is `foobar`, the value for the exit layer would be `{<foobar>/main.json}`.
-
-Attention: This does **not** work for the test instance.
-
-
 ## Advanced content
 
 ### Embedding websites
diff --git a/docs/maps.md b/docs/maps.md
index 595aa30a8490ebcd7fcfaab6d7ae9524e4ecba16..9b4b0a9fad83fc91414b708651ca650ff7ad86b8 100644
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+++ b/docs/maps.md
@@ -23,7 +23,7 @@ Dieses Tutorial ist ein work in progress und wird immer mal wieder erweitert, es
 * 2020-12-20: Vorlage ergänzt.
 * 2020-12-22: World-Exit ergänzt.
 * 2020-12-22: Cross-Assembly Links ergänzt.
-* 2020-12-25: Liste der exitUrls ergänzt.
+* 2020-12-25: [Liste derexitUrls ](exitUrls.md) ergänzt.
 
 ### Known Bugs
 Folgende Bugs sind aktuell bekannt, wir versuchen bereits, Lösungen dafür zu finden:
@@ -62,7 +62,29 @@ Eure Karten legt ihr dann bitte in einem git Repo eurer Wahl ab und teilt späte
 Wir werden eure Karten regelmäßig aus eurem git Repo aktualisieren und die aktuellsten Karten ausspielen. Damit Spieler:innen die neue Version sehen, müssen sie die Seite aber neu laden.
 
 ### Einstiegspunkt / Lobby / Exit
-Wir gestalten zentrale Einstiegskarten, über die man dann zu euren Assembly-Karten gelangt. Meldet euch dafür bitte unter Angabe eures Assemblynamens bei [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world), damit wir einen Ausgang zu eurer Karte vorsehen können. Außerdem bitten wir euch, einen Platz für einen Ausgang zurück zur Lobby freizuhalten. Tiles und die genaue Sprungadresse dafür teilen wir euch dann per Mail mit.
+Wir gestalten zentrale Einstiegskarten, über die man dann zu euren Assembly-Karten gelangt.
+
+Außerdem bitten wir euch, einen Platz für einen Ausgang zurück zur Lobby freizuhalten. 
+Eine [Liste mit den jeweiligen exitUrls ](exitUrls.md)
+Meldet euch dafür bitte unter Angabe eures Assembly-Nnamens bei [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world), falls ihr  euch in der Liste nicht wiederfindet.
+
+#### World-Exit
+Als einheitlichen, wiedererkennbaren Ausgang zur Lobby-Karte empfehlen wir dieses Tile zu verwenden:
+
+![](https://tiles.rc3.world/structures/worldExit.png)
+
+Eure individuellen exitUrls findet ihr [hier](exitUrls.md)
+#### Cross-Assembly Links
+Es gibt Platzhalter welche automatisch mit dem richtigen Link ersetzt werden.
+Beispiel für einen Platzhalter: `{<SLUG>/map.json#YourStartLayer}`. **Die <> und {} sind wichtig und müssen drin bleiben.**
+
+_Euren Slug_ findet ihr im Maschinenraum unter Organisational Data -> Basic Data -> "Kurzname"
+
+Ihr wollt zum Beispiel direkt auf die Assembly foobar linken und der Slug vom foobar Assembly lautet `foobar`, dann ergibt sich `{<foobar>/main.json}` für euren Exit-Layer.
+
+Gegenwärtig müsst ihr die Slugs anderer Assemblies dort erfragen, ihr könnt sie nicht selbst im Maschinenraum sehen.
+
+Achtung: Das funktioniert **nicht** auf der Testinstanz.
 
 # Kartengestatung
 ## Tiles
@@ -130,26 +152,6 @@ Außerdem könnt ihr weitere Start Layer erstellen, um weitere Einstiegspunkte z
 
 ![](img/cp_exiturl.png)
 
-#### World-Exit
-Als einheitlichen, wiedererkennbaren Ausgang zur Lobby-Karte empfehlen wir dieses Tile zu verwenden:
-
-![](https://tiles.rc3.world/structures/worldExit.png)
-
-Eure individuellen exitUrls findet ihr [hier](exitUrls.md)
-
-
-#### Cross-Assembly Links
-Es wird Platzhalter geben welche automatisch mit dem richtigen Link ersetzt werden.
-Beispiel für einen Platzhalter: `{<SLUG>/map.json#YourStartLayer}`. **Die <> sind wichtig und müssen drin bleiben.**
-
-_Euren Slug_ findet ihr im Maschinenraum unter Organisational Data -> Basic Data -> "Kurzname"
-
-Ihr wollt zum Beispiel direkt auf die Assembly foobar linken und der Slug vom foobar Assembly lautet `foobar`, dann ergibt sich `{<foobar>/main.json}` für euren Exit-Layer.
-
-Gegenwärtig müsst ihr die Slugs anderer Assemblies dort erfragen, ihr könnt sie nicht selbst im Maschinenraum sehen.
-
-Achtung: Das funktioniert **nicht** auf der Testinstanz.
-
 
 ## Weitergehende Inhalte