diff --git a/docs/maps.en.md b/docs/maps.en.md
index 65d4a1a7e5fd70b309b707393c6f15d13d23764d..1aaa0f07a8d9dd3c4cf7e985509b78464435577f 100644
--- a/docs/maps.en.md
+++ b/docs/maps.en.md
@@ -124,7 +124,7 @@ Maps need to be saved as json files, tilesets should be embedded prior to this.
 ![](img/map_properties.png)
 
 ## How will it be linked into the the rC3 world?
-To be able to contribute maps to the world, you need to [register an assembly](https://signup.c3assemblies.de/).
+To be able to contribute maps to the world, you need to [register an assembly](https://signup.c3assemblies.de/) and contact [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) naming your assembly name.
 
 Please store your maps in a git repo of your choice and and notify us in our backend with the URL to clone the repo. Our world infrastructure will then spawn an instance for you and embed the map.
 
diff --git a/docs/maps.md b/docs/maps.md
index 61d93e66740d4a63250061cadbca4693d566d87e..77208b5b08e7a2b4b97e6d23b3f2021d8cbec13c 100644
--- a/docs/maps.md
+++ b/docs/maps.md
@@ -131,7 +131,7 @@ Unendliche Karten müsst ihr vor dem Speichern in endliche umwandeln, hierzu ein
 ![](img/map_properties.png)
 
 ## Wie kommts später in die world?
-Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein [Assembly anmelden](https://signup.c3assemblies.de/).
+Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein [Assembly anmelden](https://signup.c3assemblies.de/) und euch anschließend kurz unter Angabe eures Assemblynamens unter [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) melden.
 
 Eure Karten legt ihr dann bitte in einem git Repo eurer Wahl ab und teilt später in unserem Backend die URL mit, unter der das Repo geklont werden kann. Unsere world-Infrastruktur wird anschließend eine Instanz für euch spawnen, das Karten-Repo pullen und diese dort einbinden.