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Commit 65b1c212 authored by psy's avatar psy
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some more best practices

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1 merge request!63some more best practices
Pipeline #9679 passed
......@@ -18,19 +18,33 @@ itself). Please keep them in mind while designing your assemblies.
- place active elements far enough apart that it's easy to walk between them,
especially if your map connects several other maps
## Recommended Map Layout
- it's best to create just a single tile with the property `collides` set to
`true`, and only use it in a single layer "collisions"
- you can use group layer to collect similar layers (e.g. all layers defining
entries or exits, all layers opening websites, etc.). This leaves your map's
behaviour unchanged, but makes working with (potentially large) maps with the
Tiled editor much easier
## Accessability
- avoid animations or design them to be unobtrusive
- take care to have sufficient contrast (especially between e.g. walls/floor)
- mark areas playing sounds/music or opening jitsis (e.g. with a sign); don't
place them directly on the entrypoint where people might run into them by
mistake
- place jitsis so that people can walk around them
- interactive elements and especially video conferences should be placed and
designed to be clearly recognisable even before walking in; also be sure to
leave sufficient space around them if people want to just walk past them
- jitsis and websites should only open after pressing the spacebar (i.e. set
`jitsiTrigger` / `openWebsiteTrigger` where appropriate)
- include silent areas (a layer with property `silent` set to `true`)
- mark thin passages as silent areas, or widen them so people can walk past each
other without initiating a chat bubble
- please think of direction when adding portals between maps — walking straight
through an exit and then continuing on should not immideately lead to another
exit. If in doubt, just include a few tiles distance between the two.
- please consider directions when adding links between maps — walking straight
through an exit, then continuing straight onwards should not immideately lead
into another exit (if in doubt, just leave a few tiles' distance); turning
around immediately behind an exit and walking back in the opposite direction
should lead back to the previous map (in short, "doors should behave like doors")
- if applicable, include content warnings
- warnings in front of long labyrinths or epileptic animations should be signs
next to the exit that leads to the corresponding map, or next to an early exit
......
......@@ -22,19 +22,33 @@ sie beim Gestalten eurer Assemblies im Hinterkopf.
Map einem Hindernisrennen gleicht (insbesondere wenn die Map eine
Verbindungsfunktion hat)
## Empfehlungen für eure Kartenstruktur
- Erstellt am besten ein einziges Tile mit der Eigenschaft `collides` auf `true`,
das nur in einem einzigen Layer "collisions" verwendet wird
- Benutzt Group Layer um mehrere Layer mit ähnlichen Funktionen (e.g. alle
exit/start Layer, alle Webseiten, etc.) zusammenzufassen; dies hat keinen
Einfluss auf das Verhalten eurer Karte, macht das arbeiten mit (insbesondere
großen) Maps in Tiled etwas übersichtlicher
## Accessibility:
- Animationen vermeiden oder unaufdringlich gestalten
- achtet auf ausreichend Kontrast (besonders zwischen e.g. Wänden/Boden)
- Musikeinspielung und Jitsis in der Map kennzeichnen (etwa durch ein Schild),
und nicht direkt an den Eingang platzieren, sodass man nicht versehentlich
darin landet
- Jitsis so platzieren, dass man sie umgehen kann
- Interaktive Elemente und insbesondere Videokonferenzen sollten so platziert
und gestaltet werden, dass man sie klar als solche erkennen und ggf. umgehen
kann
- Jitsis und Webseiten sollten sich erst nach drücken der Leertaste öffnen
(i.e. setzt `jitsiTrigger` / `openWebsiteTrigger`)
- Ruhezonen vorsehen (ein Layer mit `silent` auf `true`)
- schmale Durchgänge als Ruhezone einstellen oder Durchgänge breit genug zum Ausweichen anlegen
- bei Übergängen zwischen Karten möglichst die Laufrichtung berücksichtigen —
läuft man geradeaus durch einen Übergang und dann weiter, sollte man nicht
direkt wieder in einem Ausgang landen. Im Zweifel baut einfach ein paar Kacheln
Abstand dazwischen ein
direkt wieder in einem Ausgang landen (lasst im Zweifel einfach ein paar Kacheln
Abstand dazwischen); dreht man direkt nach dem Ausgang um und läuft in die
entgegengesetzte Richtung, sollte man wieder auf der vorherigen Map landen
(kurzgesatz einfach "Türen sollten sich wie Türen verhalten")
- Gegebenenfalls Content Warnings einblenden
- Warnung vor z.B. langatmigen Labyrinthen oder stark flackernde Animationen
als Schild nebem dem Exit zur entsprechenden Karte oder early exit direkt
......
  • Areas.psd

    Areas

    Here is a tileset that could go in the world map starter kit for standard "area markings", license is MIT.

  • Author Owner

    As we have a dedicated team and repository for tiles I would suggest to file a merge-request there.

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