Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 7892b118 authored by psy's avatar psy
Browse files

Merge branch 'feature/copyright' into 'master'

Coypright feature beschrieben

See merge request rc3/howto!16
parents 5b3bd534 5cc60ad5
No related branches found
No related tags found
1 merge request!16Coypright feature beschrieben
Pipeline #2637 passed
......@@ -151,6 +151,9 @@ Maps need to be saved as json files, tilesets should be embedded prior to this.
![](img/map_properties.png)
### Licenses
If you use CC-BY tiles or pictures or want to use your own license, you can add a file named "_COPYRIGHT_". This file has to be on the same level as your map file.
## How will it be linked into the the rC3 world?
To be able to contribute maps to the world, you need to [register an assembly](https://signup.c3assemblies.de/) and contact [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) naming your assembly name.
......@@ -168,12 +171,15 @@ Please ensure that the right folder structure is used when saving your maps:
A example map might look like this:
```
.
├── bla
│ └── keks.json
│ ├── COPYRIGHT
│ └── keks.json
├── blubb.json
├── COPYRIGHT
├── foo
├── bar.json
└── tileset2.png
├── bar.json
└── tileset2.png
├── main.json
└── tileset.png
```
......
......@@ -158,6 +158,9 @@ Unendliche Karten müsst ihr vor dem Speichern in endliche umwandeln, hierzu ein
![](img/map_properties.png)
### Lizenzen
Sofern ihr CC-BY Tiles / Bilder verwendet oder eure eigene Lizenz verwenden wollt, könnt ihr dies in der Datei "_COPYRIGHT_" tun. Die Datei muss auf der selben Verzeichnisebene wie eure Karte liegen.
## Wie kommts später in die world?
Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein [Assembly anmelden](https://signup.c3assemblies.de/) und euch anschließend kurz unter Angabe eures Assemblynamens unter [world@rc3.world](mailto:world@rc3.world) melden.
......@@ -178,8 +181,10 @@ Hier ein Beispiel wie ein Verzeichnis mit Karten exemplarisch aussehen könnte:
```
.
├── bla
│ ├── COPYRIGHT
│ └── keks.json
├── blubb.json
├── COPYRIGHT
├── foo
│ ├── bar.json
│ └── tileset2.png
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment