Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit dd2692a9 authored by vanion's avatar vanion
Browse files

More details on adding a WA map to an assembly.

parent 695b0955
Branches
No related tags found
1 merge request!64More details on adding a WA map to an assembly.
...@@ -74,10 +74,13 @@ obvious violations (e.g. exits to nonexistant maps), or suggest improvements. ...@@ -74,10 +74,13 @@ obvious violations (e.g. exits to nonexistant maps), or suggest improvements.
To contribute maps to the world, you have to To contribute maps to the world, you have to
[register an assembly](https://maschinenraum.rc3.world/). [register an assembly](https://maschinenraum.rc3.world/).
Please store your maps in a git repo of your choice and and enter a (publicly Please store your maps in a git repo of your choice. Then add a new room to your
clonable) URL to it our backend. Our infrastructure will then periodically pull assembly. Click the button "create" in the "2D map" field. In the next window you
your map in, run a rudimentary linter on it to check for a few requirements and can enter the URL of the git repo.
general consistency, and then deploy it to rc3.world.
Our infrastructure will then periodically pull your map in, run a rudimentary
linter on it to check for a few requirements and general consistency, and then
deploy it to rc3.world.
Please note that your map may also be rejected in case it contains errors (e.g. Please note that your map may also be rejected in case it contains errors (e.g.
exits pointing to maps that do not exist) or is simply in the wrong format. If exits pointing to maps that do not exist) or is simply in the wrong format. If
......
...@@ -80,10 +80,13 @@ oder schlägt Verbesserungen vor. ...@@ -80,10 +80,13 @@ oder schlägt Verbesserungen vor.
Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein Um Karten in der Welt einbringen zu können, müsst ihr ein
[Assembly anmelden](https://maschinenraum.rc3.world/). [Assembly anmelden](https://maschinenraum.rc3.world/).
Eure Karten legt ihr dann bitte in einem Git-Repo eurer Wahl ab und tragt im Eure Karten legt ihr dann bitte in einem Git-Repo eurer Wahl ab. Fügt dann im
Maschinenraum dessen URL ein. Unser Backend wird eure Karte dann regelmäßig von Maschinenraum einen neuen Raum zu und klickt im Feld "2D-Karte aktivieren" auf
dort herunterladen, mit einem rudimentären Linter auf einige Anforderungen und "Anlegen". Im nächsten Fenster könnt ihr die URL des Git-Repos eintragen.
generelle Sinnhaftigkeit prüfen, und daraufhin an rc3.world ausspielen.
Unser Backend wird eure Karte dann regelmäßig von dort herunterladen, mit einem
rudimentären Linter auf einige Anforderungen und generelle Sinnhaftigkeit prüfen,
und daraufhin an rc3.world ausspielen.
Bitte beachtet, dass eure Karte auch abgelehnt werden kann, falls sie Fehler Bitte beachtet, dass eure Karte auch abgelehnt werden kann, falls sie Fehler
enthält (z.B. Ausgänge auf Karten zeigen, die gar nicht existieren) oder sie enthält (z.B. Ausgänge auf Karten zeigen, die gar nicht existieren) oder sie
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment